تورینگ کامل (Turing Complete)
نوشته شده توسط : factcoins

 

قبل از رایانه های امروزی ، آلن تورینگ این فرضیه را مطرح کرد که روزی ماشینی وجود دارد که می تواند هر مشکلی را حل کند. این دستگاه به تورینگ کامل (Turing Complete) معروف شد.

 

مقدمه ای بر تورینگ کامل (Turing Complete)

تورینگ کامل (Turing Complete) به ماشینی گفته می شود که با در نظر گرفتن زمان و حافظه کافی همراه با دستورالعمل های لازم ، هر مسئله پیچیده ای را بتواند حل کند. این اصطلاح به طور معمول برای توصیف زبان های برنامه نویسی مدرن استفاده می شود زیرا بیشتر آنها Turing Complete (C ++ ، Python ، JavaScript و غیره) هستند.

 

مخترع تورینگ

آلن تورینگ ، یکی از بزرگترین ریاضیدانان و دانشمندان کامپیوتر ، در سال 1936 ماشینی را توسعه داد (ماشین فیزیکی نبود بلکه نظری بود) که می توانست هر محاسبه ای را انجام دهد. وی نحوه ساخت رایانه ای را توضیح داد که بتواند هر برنامه ای را اجرا کند و هر نوع مساله ای را حل کند. با این حال ، هیچ تضمینی در مورد مدت زمان پردازش وجود ندارد. بعضی از آنها ممکن است در عرض چند دقیقه انجام شود در حالی که برخی مسایل ممکن است هزاران سال طول بکشد . اما تضمین می کند که دیر یا زود مشکل حل خواهد شد. (حتی ممکن است تا پس از نابودی جهان طول بکشد).

 

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فکت کوینز مراجعه نمایید.





:: برچسب‌ها: Turing Complete , تورینگ اتریوم , تورینگ ناقص , تورینگ کامل , سالیدیتی , ماشین تورینگ , ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: